Wie is SV SABR?

Welkom bij de Leidse islamitische studentenvereniging SABR!

Wat betekent SABR?

SABR is een acroniem voor Studenten Actief ter Bevordering van Religie en is een islamitische studentenvereniging in Leiden. ‘Sabr’ is het arabische woord voor ‘geduld’, een woord dat maar liefst in 77 verzen van de Koran voorkomt. Binnen de islam is het hebben van geduld of volharding tonen voor de goede zaak een terugkerend thema.

Ontstaan van SV SABR

Met geduld, passie en saamhorigheid is SV SABR in 2007 opgericht door een aantal Leidse geneeskundestudenten met het idee een studententeam te vormen dat zich inzet voor de belangen van de moslimstudenten in Leiden en omgeving. Inmiddels is de vereniging uitgegroeid tot een platform van waaruit diverse inspirerende en leerzame activiteiten en projecten zijn opgericht. Allen met het doel de diversiteit en inclusiviteit te bevorderen en zodoende de verbinding tussen de studenten te creëren.

Organisatie van SV SABR

Studentenvereniging SABR bestaat uit een bestuur (6 personen) dat zich bezighoudt met het waarborgen van de continuïteit van de vereniging. Daarbij kent SV SABR een viertal commissies (Maatschappij & Religie, Carrière & Ontwikkeling, acquisitie en marketing) en ondersteunende functies (graphic designer, IT-beheerder). Hieronder is een organogram weergegeven.

Tot slot, wij zijn er graag voor jullie: als aanspreekpunt op het moment dat jullie ergens vastlopen op jullie faculteit op islamitisch-academisch vlak. Ook staan wij open voor suggesties of ideeën om het studeren voor jullie te vergemakkelijken! Neem contact met ons op via het contactformulier.

Organisatiestructuur SV SABR